У чому причини, чому популярна акула з «Ікеї»

14.05.2020

Декілька років тому в Ikea з'явилася плюшева іграшка – акула довжиною 1 м. Вона стала настільки популярною в різних країнах, що купити її дуже проблематично, а коли було прийнято рішення про припинення її випуску, фанати розмістили петицію, щоб повернути улюбленицю на полиці магазинів. То чому популярна акула з Ікеї? Давайте розбиратися.

Що за акула з «Ікеї»?

Популярна м'яка іграшка називається акулою Блохей. Перша версія цієї милашки мала довжину 100 см, у 2019 році було оголошено, що готується до випуску ще один зменшений варіант – 55 см. Здавалося б, проста акула – багато хто навіть не може до пуття пояснити, навіщо вона їм потрібна. Але незворушна морда багатьом нагадує їх самих.

За короткий час розпочався справжній мем-рух – люди викладали у соціальних мережах фотографії синьої акули в різних ситуаціях, ставлячи хештег #акулаїзікеї. Іграшка подорожує, засмагає на пляжах відомих курортів, відпочиває з друзями – такого насиченого життя немає, напевно, жодна людина.

Декілька фактів про Блохей та її популярність

Купити цю акулу можна тільки у магазинах Ikea. Серед цікавих фактів про іграшку можна зазначити такі:

  • Розроблена дизайнерами Ikea вона виготовляється в Індонезії. Це ручна робота, тому кожен екземпляр є унікальним. Також це пояснює, чому в продаж надходить не така вже й велика кількість. Під час транспортування та зберігання акули дещо видозмінюються, тому навіть маючи десяток іграшок, можна їх відрізнити одну від іншої.
  • У Telegram створили пакет стікерів, а в Інстаграм є персональна сторінка акули.
  • Безпека продумана до дрібниць: використовуються якісні матеріали, що не викликають алергії, відсутні гострі кути та деталі, очі пришиті, а не приклеєні, тому можна не боятися, що маленькі діти їх відгризуть.
  • Іграшки розбирають за кілька годин після доставки. Деякі користувачі в мережі зізнавалися, що планували закордонні поїздки лише заради того, щоб купити Блохей. Деякі продавці порівнюють ажіотаж на синю плюшеву рибку із чергами за новим iPhone.
  • Використання ручної роботи для виготовлення іграшок та великий ажіотаж на них призводять до того, що обсяги виробництва не здатні покрити існуючий попит. В результаті кілька разів ухвалювалося рішення про припинення випуску акули. Але небайдужі користувачі створили петицію повернення Blåhaj. Так улюблениця з'явилася на полицях, і їй навіть створили молодшу сестру – зменшену в 2 рази копію
Акула из «Икеи»

У чому секрет популярності?

Очевидно, творці самі не розраховували на такий ефект, але тут спрацювало кілька факторів:

  • Оптимальний розмір та форма акули. Її зручно обіймати уві сні, працювати за комп'ютером, поклавши іграшку на коліна, або сидіти разом на дивані, під час перегляду фільму. Багатьом вона зуміла стати другом.
  • Меми у соціальних мережах – одна з головних причин популярності. Користувачі начебто змагалися, хто зробить найкраще фото. Це навіть колективні композиції, у яких, наприклад, Блохей – керівник на нараді. Такі фотографії – класний прикол.
  • Деякі бачать у іграшці себе, акула імпонує їм.

Меланхолійний погляд не залишає байдужим велику кількість людей у різних країнах уже кілька років. Згодом, швидше за все, популярність іграшки спаде, але поки що її продовжують шукати в магазинах «Ікеа», а власники перебувають у спільнотах у соціальних мережах та викладають фото зі своєю улюбленицею. Бажання володіти милою рибкою у дорослих навіть більше, ніж у дітей.